Præsentation af børnehuset

"Det har jeg aldrig prøvet før, så det klarer jeg helt sikkert" Pippi Langstrømpe.

Møllehuset arbejder ud fra Gladsaxe Kommunes faglige ramme, DAP, som er en metode til observation og dokumentation af børns udvikling og læring, en dynamisk didaktisk planlægningsforståelse, en anerkendende tilgang, der bygger på at se og forstå hvad barnet gør.

Viden findes og bliver skabt i interaktion mellem barn og pædagog og i børnefællesskaber.

Vi arbejder med et årshjul, hvor projektarbejdet starter 1. september og slutter 31. maj og sommerværkstederne starter 1. juni og slutter 31. august.

Vuggestueteamet består af en yngstegruppe, med børn fra årgang 2020 og en ældstegruppe med børn fra årgang 2019.

Børnehaveteamet består lige nu af tre aldersopdelte gruppe, årgang 2016, 2017 og 2018.

Sommerprojektet 2021 var Madleg, at sanse, så og spise mange forskellige madvarer.

Projekt 2021/22 med opstart 1. september til 31. maj har vi i fællesskab besluttet at det skal være med afsæt i Bondegården og hver projektgruppe arbejder med de læreplanstemaer som deres børnegruppe har brug for.

Alle projektgrupperne er opdelt i mindre undergrupper. Alle grupper arbejder med deres projekt fra mandag til torsdag, hvor pædagogen arbejder med at børnene stifter bekendtskab og arbejder med de seks læreplanstemaer jævnfør den styrkede pædagogiske lærerplan. Fredag er vores store legedag, hvor børnehavebørnene ofte er på legepladsen og laver fælleslege. Vuggestuen er både inde og ude afhængig af vind og vejr og barnets alder.